Kaip vienas žodis gali padidinti YouTube peržiūras

Bent vienas 'tu' vaizdo įrašo pradžioje peržiūrų skaičių gali padidinti 66%. Ir beveik dukart - jei 'tu' pavartotas dukart

Tyrimas atskleidė, kad pavartodamas žodį TU tu gali padidinti savo YouTube vaizdelių peržiūras ir patinka paspaudimus bei komentarus net keletą kartų. Susipažink su šio tyrimo rezultatais ir pritaikyk juos savo kūryboje jau dabar.

Jau kurį laiką su tavimi norėjau pasidalinti įdomaus Hey.com ir TubeBuddy atlikto tyrimo (2) rezultatais - kaip tiesiog dažniau vartojant įvardį TU tu gali padvigubinti YouTube vaizdo įrašo peržiūras ir žiūrovo susidomėjimą. Šiame straipsnyje pasistengsiu kuo glausčiau tave supažindinti su tyrimu pateikdamas svarbesnius faktus kartu su savo nuomone.

YouTube yra labai konkurencinga platforma, ir visai nesvarbu ar tu esi vlogeris ar bandai parduoti produktą, pagrindinis tavo tikslas yra išlaikyti žiūrovo dėmesį kuo ilgesnį laiką. Deja, sudominti žiūrovą nėra taip lengva ir tam turi vos keletą sekundžių, priešingu atveju jis nustos žiūrėti ir tu prarasi potencialų žiūrovą. O liūdniausia yra tai, kad jei jo turinys nesudomins, jis galbūt niekada ir nebesugrįš.

Įrankio TubeBuddy ir portalo Hey.com įkūrėjai susibūrė ir kartu ištyrė beveik 30 tūkstančių vaizdo įrašų kaip žodžio TU vartojimas lyginant su tais, kurie visiškai nenaudojo įvardžio, gali įtakoti vaizdo įrašo peržiūras ir žiūrovo sąveiką (patinka paspaudimai, komentarai, kortelės ir t.t.)

Netempsiu gumos ir pradėsiu nuo deserto, tačiau dėl tavęs pačio (-ios) rekomenduoju perskaityti iki galo, nes “big picture” taip pat svarbu.

Tyrimo rezultatai atskleidė, kad pavartojant TU tik per pirmas 5 sekundes peržiūros gali padidėti 66%. Ir praktiškai padvigubėti 97% - jei TU pavartojamas du kart pirmosiomis 5 sekundėmis.

Šis atradimas rodo aiškų pranašumą vaizdo įrašams, kurie pradeda frazėmis “Šiandien tau parodysiu, kaip tu gali…” (žr. 30 būdų kaip pasakyti tu). Bet pirmos penkios sekundės dar ne viskas, tyrime buvo palyginti keli laiko langai: 0-5, 6-11 ir 11-30 sekundės imtinai. Rezultatai atskleidžia, kad efektyviausias TU jaučiamas pirmajame lange, pavartojant vieną kartą padidina peržiūrų mediana 66% ir žiūrovo sąveikos mediana 68%. Visgi naudojant įvardį TU ar jo sinonimus dažniau pirmosiomis 30 sekundžių didina žiūrovo sąveiką ir paspaudimus patinka.

Tiesa nors paspaudimai patinka tiesiogiai neįtakoja vaizdo įrašo populiarumo, ar reitingavimo YouTube platformoje, nes YouTube pagrindiniu rodikliu laiko žiūrėjimo laiką (angl. watch time)…

Verta paminėti, kad peržiūros laikas (angl. watch time) matomas YouTube Analytics nėra tiesioginis atvaizdas rodiklio, kuris naudojamas reitingavimo algoritme. Kompanija tai laiko paslapty siekiant išvengti sukčiavimo. Tačiau tau, kaip turinio kūrėjui, tai vis tiek išlieka kaip vienas svarbiausių rodiklių.

…visgi galima pastebėti teigiamą įtaką peržiūrų atžvilgiu, ir galų gale, tai gali atnešti didesnes pajamas. Ar tai būtų daugiau reklamų per tą pačią peržiūrą, ar brangesnė pati reklama, ar tiesiog parduotas produktas marketingui skirtame vaizdo įraše.

Rita laidoje R.I.T.A naudoja įvardį jūs pirmomis 30s

Rita laidoje R.I.T.A

Dalį rezultatų jau atskleidžiau, bet prieš tęsiant norėčiau pasidalinti keliais metodikos ypatumais, kuriuos, mano nuomone, tu turėtum žinoti. Nesakau, kad jie yra blogi ir kad turiu kažką prieš, bet tuo pačiu jų ir neempatizuoju. Leisiu tau pačiam nuspręsti.

Kas yra TU

Pirmiausia, tyrime minimas žodis TU nėra vienintelis paraidžiui identiškas tirtas įvardis. Taip pat buvo sekami sinonimai, tokie kaip tau, tavo, tavim, jūs, jums, sau, savo ir panašiai1, todėl rezultatuose po įvardžiu TU slypi didesnė įvairovė.

Mediana prieš vidurkį

Šis pasirinkimas gan įdomus, gan kontraversiškas. Tyrimo autoriai nusprendė empatizuoti medianas vietoj vidurkių skaičiavimo, nes, kaip patys teigia, vieni vaizdo įrašai buvo žymiai populiaresni nei kiti, ir todėl mediana pateiktų tiksliausia statistika.

We decided to emphasize medians in our work rather than averages as we were comparing some videos with very high numbers of views against some with very low numbers, and the median would give us the most accurate understanding.

Nors įprasta naudoti vidurkius, jų pasiteisinimas siekiant atmesti ypač didelius ir ypač mažus numerius irgi skamba logiškai, tik klausimas ar jis tiek pat efektyvus…

Skaičiukai (arba parametrai naudoti filtrui)

  • Mėginio dydis: 29 607 vaizdo įrašai (min 30 dienų kaip paskelbti) tarp 2016 metų Balandžio 1 ir Gruodžio 1 dienos. Kaip platformai, kurioje per minutę įkeliama vidutiniškai 300 valandų turinio, nėra dideli skaičiai…

  • Kategorijos: kaip ką nors padaryti & stiliaus patarimai, žmonės ir tinklaraščiai, mokslas ir technologijos, kelionės ir renginiai ir švietimas. Na suprantama, kodėl muzikos kategorija nepateko, bet filmų kūrėjų ar žaidimų žaidėjų pasigesčiau.

  • Trukmė: buvo pasirinkti vaizdo įrašai, kurių trukmė tarp 2 ir 6 minučių. Todėl galima teikti, kad tyrimas aktualesnis mažesnės apimties kūrėjams. Vėlgi, YouTube skatina ilgesnius įrašus, ir dauguma vlogerių ar rimtesnių how to video varijuoja tarp 11-20 minučių.

  • Minimalūs filtrai: bent 5 įkėlimai per kanalą, bent 10 prenumeratorių ir bent 40 peržiūrų per vaizdo įrašą. Visi anglų kalba (en-US) su neautomatiškai įrašytais titrais. Žinodamas kokia stora4 YouTube platforma yra, skaičius žymiai padidinčiau - bent padauginti iš 10 tai drąsiai.

Iš svarbiausių lyg ir viskas. Visas, išsamiai aprašytas detales - kas ir kodėl - gali rasti tyrimo metodikoje.

The3dvinas naudoja įvardį visi pirmomis 15s

Edvino vlogas - sveiki visi

Pats laikas apžvelgti ką tyrimas atskleidė, tad trumpai ir aiškiai.

Stulpelinė diagrama - peržiūrų mediana per vaizdo įrašą kontrolinės linijos (be TU <30s) atžvilgiu

Peržiūrų mediana

Bent vienas TU (st. 2) pirmomis 5 sekundėmis padidina peržiūrų mediana daugiau kaip pusantro karto, o du TU (st. 3) beveik dvigubina. O po vieną ar daugiau visuose laiko perioduose didina net ~275%. Aš sakyčiau neblogai, o ką tu mąstai?

Šalia to galima pastebėti, kad pirmosios sekundės yra efektyviausios. Nors vienas ar daugiau TU (st. 5) panaudoti vėliau nei 10s nuo pradžios turi teigiamos įtakos, tačiau pastaroji nėra tokia ryški kaip kad bent vienas TU (st. 2) pirmose 5s.

Visgi aukščiausias stulpelis rodo, kad geriausi rezultatai yra panaudojant bent po porą TU (st. 12) kiekvienam laiko lange.

Stulpelinė diagrama - žiūrovo sąveikos ir paspaudimų patinka mediana kontrolinės linijos (be TU <30s) atžvilgiu.

Žiūrovo sąveikos ir patikimų mediana

Šita diagrama kiek pastovesnė, bet tendencija išlieka ta pati. Efektyviausias laiko tarpas yra pirmos 5s (st. 2), tačiau įdomu, kad vienas TU (st. 2) pasirodo geriau nei du TU (st. 3). Galbūt pagalvosi, kad tada geriau naudoti vieną TU, bet, pala! Palyginkime! Paliekam tą porą pirmose 5s ir dar bent vieną 6-10s laiko tarpe ir štai (st. 10) geriausias efektas, žymiai didesnis nei pirmu (st. 2) atveju.

Tačiau jei seksime ankstesnės diagramos aukštumas ir panaudosime bent po vieną ar du, ar tris TU visuose laiko tarpuose (st. 12), efektas šiek tiek susilpnės nei (st. 10) atveju, bet vis tiek išlieka ganėtinai aukštas.

Tad čia geras klausimas, kas svarbiau peržiūros ar komentarai ir patikimai? Aš sakyčiau pastarieji. Paklausi kodėl?

Matai, peržiūros yra gerai, bet, jei žiūrovas pamėgo vaizdo įrašą ir dar jei jis ar ji paliko komentarą, tai šansai yra, kad žiūrovas peržiūrėjo visą vaizdo įrašą. Ar mąstom apie tą patį?

BINGO! Viso video peržiūra reiškia didesnį peržiūros laiką (angl. watch time), o tai reiškia geresnius reitingus!

Tuo labiau vietoj dviejų peržiūrų tu gauni vieną peržiūrą plius vieną patikimą ir plius vieną komentarą (kurį gali išplėtoti), tai truputis matematikos ir matom, kad 2 pralaimi < 3. Ar manai kitaip?

Yra dar keturios diagramos, kurios pateikia kiek detalesnę informaciją, bet nenoriu tavęs varginti ir paliksiu jas smalsiausiems skaitytojams.

Visas straipsnis vien apie jų tyrimą, tai bent jau savom išvadom pasidalinsiu :)

  • Didžiausią įtaką įvardis TU turi pirmosiomis 5 sekundėmis. Du TU ir peržiūros padidėjo 97%, beveik dvigubai.
  • Ne mažiau svarbu yra išlaikyti pastovumą ir naudoti TU s ir vėliau (6-10 ir 11-30). Tai grįžta su 174% padidėjimu.
  • Naudos atneša TU ir vėliau, tačiau ji nėra tokia efektyvi.

Kokia ta formulė

A + B = X čia neveikia, kiekvieno kelias kitaip vingiuotas, tačiau…

  • Sėkmingiausi vaizdo įrašai turėjo nuo 4 iki 7 TU pirmosiomis 30s. Daugiau yra geriau, bet per daug gero dalyko ir nepadės.
  • Bent 2 TU pirmosiomis 5s ir bent 1 6-10 atneša daugiausiai sąveikos.
  • Taigi, vienas ar du TU pirmosiomis 5 sekundėmis, vienas ar du 6-10s lange ir tada nuo vieno iki trijų 11-30s atkarpoje turėtų atnešti geriausius rezultatus.
  • Tiesa, nepamiršk įvardžio ir vėliau. Juk žiūrovas svarbus ir ten.

Tai nėra super eleksyras. Todėl pradėti pirmas sekundes “tu tu tu…” neveiks. Tai turi būti natūraliai, tu, kaip video autorius, turi užmegzti kontaktą su žiūrovu, palaikyti akių kontaktą ir išties kreiptis į jį.

Svarbūs ir kiti faktoriai - vaizdo įrašo SEO, miniatiūros, turinio kokybė, temos aktualumas. Galų gale, ne visiems vaizdo įrašams tai tinka, mažai tikėtina, kad dokumentikoje žiūrovas bus dėmesio centras, kaip kad ir muzikos klipe.

Žmonės buvo, yra ir, labai tikėtina, visada bus susidomėję savimi, todėl žodis tu visada atkreips jų dėmesį. Todėl nesvarbu, kaip kritiškai žiūrėtume į tyrimo metodika, mums visada patiks būti dėmesio centre.

Sveikinu, Tu viską perskaitei. Būtų šaunu išgirsti tavo nuomonę!


  1. “p. 36 pdf leidinyje” [grįžti]