Kas yra CPM? eCPM? RPM?

Vienas naujokams dažniausiai iškylančių klausimų yra, kas yra CPM, ką reiškia RPM? Kaip tai atsispindi mano uždarbį? Kaip turėti kuo didesnį CPM? Deja, internete pilna klaidinančių paaiškinimų, tad šiame straipsny apžvelgsime kas iš tikrųjų yra kas!

Įdomiausia tai, kad CPM rodiklis skirtas ne mums, kūrėjams, o reklamuotojams. Raidės CPM (liet. MUT) reiškia “Cost per Mille” (lotyniškai, prancūziškai ir itališkai mille reiškia vieną tūkstantį, tad pagal idėja cost per thousand.) CPM rodo kainą, kuria reklamuotojas moka, kad pastarojo reklama būtų parodyta 1000 kartų šalia vaizdo įrašų. Kiekvienas pilnas (peržiūros, kurių trukmė virš 20s) reklamos parodymas vadinamas impression.

Tačiau kūrėjams aktualus rodiklis yra RPM, Revenue per Mille, kuris rodo vidutinį apskaičiuotą pajamų kiekį per 1 000 monetizuotų tavo turinio peržiūrų. Deja, lyg painiavos dar būtų maža RPM YouTube aplinkoje dažnai minimas kaip eCPM (angl. effective CPM, liet. faktinis CPM, trumpinys eMUT).

Trumpai, jeigu tavo YouTube uždarbio ataskaitoje eCPM rodo USD 10, tuomet to periodo metu, vidutiniškai per 1 000 monetizuotų peržiūrų tu uždirbai USD 10. Tiesa, tai nėra tavo pelnas, tai pajamos prieš Google dalį (45%). Galutinis tavo uždarbis būtų USD 5.5.

Šis rodiklis priklauso nuo reklamuotojų, kurių reklamos rodomos šalia tavo vaizdo įrašų. Nors yra daugybė kintamųjų, tačiau aktualiausi yra šie:

  • Metų laikas. Jeigu reklamuotojų paklausa yra didelė ir sezono metu jos brangios, tavo RPM bus didesnis. Dažniausiai tokie laikotarpiai sutinkami švenčių metu. Pavyzdžiui, žiemos - artėjant Kalėdoms - metu, daug pardavėjų paleidžia reklamos kampanijas. Atsiradus konkurencijai, CPM kainos kyla, tuomet dideli šansai, jog ir tavo uždarbis išaugs Gruodžio mėnesį. Tačiau šventėms pasibaigus, poreikiai sumažėja ir uždarbis žymiai krenta.

  • Reklamos kaina / tipas. Ataskaitose RPM rodo vidurkį, apskaičiuotą nuo visų įmanomų YouTube reklamos tipų. Tačiau vieni reklamuotojai gali pasirinkti mokėti per tūkstantį peržiūrų, o kiti - tik kai žiūrovas atliks specifinį veiksmą pvz. spustelės ant reklamos. Akivaizdžiai pastarieji yra brangesni, tad kuo daugiau žiūrovų paspaudžia ant reklamos, tuo didesnis RPM bus.

Šie ir dar begalė kitų faktorių įtakoją uždarbį, tačiau apibendrinant svariausi yra reklamos kaina bei tipas. Pirmoji išauga švenčių metu, o antras auga priklausomai nuo reklamos tipo, kuo ilgiau ji rodoma, tuo brangesnė ji bus.

Beje, verta atkreipti dėmesį, kad ne visos peržiūros yra monetizuotos peržiūros. Paklausi kodėl? Atsakymas paprastas, pirma - daug kas naudoja reklamos blokavimų įrankius, o antra ne visada yra reklama, kuria YouTube galėtų parodyti būtent tam žiūrovai būtent tuo metu.