Nauji YouTube reikalavimai vaikiškam turiniui

Svarbūs atnaujinimai, kurie įtakos tavo monetizaciją bei turinio matomumą

Jau nuo lapkričio pradžios, remiantis nauju vaikų privatumo internete apsaugos įstatymu (angl. Children’s Online Privacy Protection Act - COPPA) visi kurėjai turi pranešti YouTube, jeigu turinys yra skirtas vaikams. Kad būtų lengviau, sukurtas naujas auditorijos nustatymas (angl. audience setting) tavajame YouTube Studio.

Priklausomai kiek daug vaikams skirto turinio yra tavo kanale, tu gali pasirinkti nustatyti auditoriją arba viso kanalo mastu, arba skirtingai kiekvienam vaizdo įrašui. Jeigu pasirinksi nustatyti visam kanalui, tai tebus vienas paspaudimas.

Šie pakeitimai reikalingi dėl susitarimo su JAV federaline prekybos komisija (US FTC) ir New York pagrindiniu prokuroru, bei šitai padės tau laikytis vaikų privatumo internete įstatymo.

YouTube supranta, kad šie pakeitimai nebus lengvi kai kuriems kurėjams ir kad reikės priprasti prie naujos sistemos. Tačiau šie pakeitimai yra svarbūs žingsniai norint užtikrinti įstatymų laikimasi.

Žemiau plačiau apie tai kokios tavo teisinės prievolės bei kokią įtaką tai turės tavo kanalui.

Nuo šiol, visi turinio kurėjai privalo pažymėti savo turinį kaip turinį vaikams ar ne vaikams.

Nuo Sausio YouTube apribos informacijos rinkima iš vaikams skirto turinio. Tai reiškia, kad personalizuotos reklamos bus išjungtos šalia vaikams skirto turinio (kas įtakoja pajamas autoriams, kuriantiems turinį vaikams), tai pat keletą kitų funkcijų kaip komentarai, perspėjimai.

Pastebėjimas: kol YouTube eskperimentuoja, artimoje ateityje galbūt pastebėsi keletą pakeitimų.

Čia rasi paveiktų funkcijų sąrašą: https://support.google.com/youtube/answer/9527654

Šie pakeitimai reikalingi dėl susitarimo su JAV federaline prekybos komisija (US FTC) ir New York pagrindiniu prokuroru, bei šitai padės tau laikytis vaikų privatumo internete įstatymo.

Nepriklausomai nuo tavo vietos, YouTube privalo prašyti tavęs nustatyti savo turinį kaip skirta vaikams, jeigu jis patenka į šią kategoriją. Kuo greičiau, tuo geriau.

YouTube taip pat pasitelks angl. machine learning siekiant aptikti akivaizdžiai vaikams skirta turinį. Tačiau nereiktų pasikliauti vien sistema – kaip ir visos automatizuotos, YouTube irgi turi trukumų.

Jeigu tu nenustatysi savo turinio arba jei YouTube aptis sukčiavimą, tada jie nustatys auditoriją. Jeigu ir toliau bus piktnaudžiaujama yra rizika turėti problemų su valdžios organais bei gauti ban‘ą savo YouTube paskyrai.

Kol YouTube negali pateikti tesinio atsakymo, remiantis rekomendacijomis, vaizdo įrašas yra skirtas vaikiškai auditorijai (vadinama angl. made for kids), jeigu

  • originali tema yra tiesiogiai skirta vaikams kaip pagrindinei auditorijai (pvz. darželinukams)

  • yra skirta jaunai auditorijai, tačiau vaikai patenka kaip antrinė auditorija (pvz. animacija paaugliams, bet gali būti įdomi ir vaikams)

Daugiau apie įtakojančius faktorius čia: https://support.google.com/youtube/answer/9528076

YouTube supranta, kad tai nebus lengva kai kuriems kurėjams ir kad tai užtruks kol bus priprasta. Tačiau kol YouTube negali pateikti teisinės pagalbos, jie nori pereinamąjį laikotarpį padaryti kuo sklandesniu.

Daugiau apie vaikų privatumo apsaugos įstatymą čia: https://www.ftc.gov/enforcement/rules/rulemaking-regulatory-reform-proceedings/childrens-online-privacy-protection-rule ir apie YouTube kuriamus įrankius čia: https://support.google.com/youtube/answer/9527654

Šitą straipsnį parašiau remiantis asmeniškai adresuotu laišku iš YouTube, kuri galbūt gavai ir tu. Kadangi pajamos iš vaikiško turinio galimai sumažės, asmeniškai manau, kad šie pakeitimai yra naudingai ir turėtume sumažinti informacijos rinkimą tiek apie vaikus, tiek bendraja prasme.